۲۹ مهر ۱۴۰۳، ۱۷:۱۸

مدیرکل صمت هرمزگان خبر داد؛

تحقق ۴۰ درصدی اهداف پیش بینی شده صادرات غیر نفتی

تحقق ۴۰ درصدی اهداف پیش بینی شده صادرات غیر نفتی

بندرعباس-مدیرکل صمت استان از تحقق ۴۰ درصدی اهداف پیش بینی شده صادرات غیر نفتی در استان هرمزگان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، خلیل قاسمی در این خصوص اظهار کرد: با توجه به هدف‌گذاری صادرات غیر نفتی در ابتدای سال تا کنون بیش از ۴۰ درصد اهداف پیش بینی شده صادراتی با کمک بنگاه‌های اقتصادی و صادراتی محقق شده است.

وی اظهار داشت: در سال جدید ۴ میلیارد و ۱۱۹ میلیون دلار صادرات غیر نفتی در استان هدف‌گذاری شد که تا کنون بیش از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار آن با کمک بنگاه‌های اقتصادی و صادراتی انجام شده است.

قاسمی گفت: با توجه به شرایط و موقعیت جغرافیایی استان هرمزگان عمده صادرات این استان در ۶ ماهه دوم سال انجام می‌گیرد که می‌توان به عدد هدف‌گذاری شده در ابتدای سال رسید.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان عنوان کرد: جهت بهبود صادرات غیر نفتی استان دو برنامه با کمک کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان برای تجار و بازرگانان جدید و نسل نو در قالب هنرستان‌های تربیت تجار با کمک آموزش و پرورش استان جهت جذب دانش‌آموز صورت گرفته است.

وی در ادامه افزود: بررسی مسائل مشکلات بنگاه‌های صادراتی و کیفیت محصولات آن‌ها هم در کارگروه مطرح و حل می‌شود که به لحاظ کیفی و کمی بتوانیم محصولات خوبی در بازارهای هدف داشته باشیم.

قاسمی گفت: بیشترین کالاها در بخش صنعت و معدن، بخش کشاورزی و بخش شیلاتی، گردشگری و صنایع دستی و فنی مهندس هم به ترتیب بیشترین صادرات را داشته‌اند.

کد خبر 6263123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha